مو ایران ایرانی آمریکا ایرانی تروریسم

مو: ایران ایرانی آمریکا ایرانی تروریسم عربستان عربستان آمریکایی تروریستی دولت ترامپ داعش درایران

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می‌شود

مدیر طرح ملی گرد و غبار شرکت زمین شناسی از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از گرد و غبار خبر داد.

بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می‌شود

بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می شود

عبارات مهم : منابع

مدیر طرح ملی گرد و غبار شرکت زمین شناسی از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از گرد و غبار خبر داد.

رضا شهبازی درگفت وگو با ایسنا اظهارکرد: با شروع طرح ملی گرد و غبار در مرکز پژوهش های شرکت زمین شناسی، شناسایی کانون های فعال و بحرانی همراه با تعیین شاخصه های فیزیکی، شیمیایی و سایر آلاینده های گرد و غبار با منشاء داخلی یا خارجی با کمک تیم کارشناسی مجرب و اعتبار های آزمایشگاهی این مرکز مورد بررسی قرارگرفته اند.

بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می‌شود

وی افزود: تاکنون نمونه برداری در سطح بسیار گسترده ای در استان های خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی (محدوده دریاچه ارومیه)، تهران، قزوین، البرز، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و خراسان جنوبی آخر یافته است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سایر مراکز استانی شرکت نمونه برداری از استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، ایلام، هرمزگان، بوشهر و فارس در حال انجام است که با آخر آنها، بانک اطلاعاتی خوبی از شاخصه های فیزیکی و شیمیایی خاک و یا رسوبات سطحی در این پهنه ها بدست می آوریم و تکلیفمان با سطح زمین در آخر سال 96 روشن می شود.

مدیر طرح ملی گرد و غبار شرکت زمین شناسی از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از گرد و غبار خبر داد.

معاون مرکز پژوهش های کاربردی شرکت زمین شناسی با اشاره به اطلس ملی گرد و غبار که پیش از این ویرایش اول آن انتشار یافته هست، گفت: با تحقیقات انجام شده است و پیشرفت هایی که اخیرا حاصل شده، ویرایش دوم اطلس ملی را در سال 96 در دستورکار داریم.

وی گفت: در تهیه نقشه ها، تلفیق مجموعه ای از اطلاعات رسوب شناسی، ژئومورفولوژی، هواشناسی، خاک شناسی، پوشش سطح زمین و … با استفاده از تصویرهای ماهواره ای و پردازش های سنجش از دور، به عنوان مبنای کار قرار داده شد و سپس با پیمایش ­ های میدانی در سطح کشور و نمونه برداری، این اطلاعات صحت سنجی، تدقیق و بروز رسانی شدند.

مدیر طرح ملی گرد و غبار شرکت زمین شناسی با اشاره به تعاملات بین المللی با منطقه گفت: مدیریت منابع آب در منطقه و بحث آب های مشترک، دیپلماسی آب و دیپلماسی زیست محیطی بسیار حائز اهمیت هستند و در دستور کار قرار دارند.

بانک اطلاعات گرد و غبار تهیه می‌شود

شهبازی، شاخصه های طبیعی و مولفه های اقتصادی و اجتماعی را معیارهای مهم تعیین اولویت در برنامه مهار پدیده گرد و غبار بیان کرد و گفت: مساحت کانون های فعال، تعداد رخدادها و روزهای همراه با گرد و غبار، شاخصه های فیزیکی و آلایندگی کانون ها، حس نارضایتی، گرایش به مهاجرت، کم کردن میزان سرمایه گذاری، سرانه خسارت های اقتصادی در بخش های متفاوت صنعت حمل و نقل، ارتباطات، کشاورزی و انرژی از جمله مولفه های مهم قابل بررسی هستند.

وی، راهکارهای مقابله با گرد و غبار را مدیریت یکپارچه منابع آب، آمایش سرزمین، جمعیت و معیشت، احیاء اراضی، فناوری های تازه (بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی)، بکارگیری توانمندی جوامع محلی، اتکا بر ظرفیت های محلی، همکاری بین دستگاهی و دیپلماسی منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.

مدیر طرح ملی گرد و غبار شرکت زمین شناسی از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از گرد و غبار خبر داد.

شهبازی، دلایل وقوع و شدت یافتن پدیده گرد و غبار را دلایل جغرافیایی، اقلیمی، سیاسی و مدیریتی بیان کرد و گفت: موقعیت جغرفیایی درکمربند مناطق خشک دنیا و خشکسالی های شدید و مداوم به لحاظ جغرافیایی و بی ثباتی در منطقه، فقدان دیپلماسی منطقه ای آب و عدم تعهد کشور و فقدان دیپلماسی منطقه ای زیست محیطی و عدم تعهد کشورها را به لحاظ سیاسی حائز اهمیت دانست.

وی همچنین از تغییرات آب و هوایی، تغییرات الگوی جریان های عمومی جو و رخدادهای حدی به عنوان دلایل اقلیمی و ضعف قوانین موجود و سوء مدیریت منابع سرزمینی (آب، خاک، پوشش گیاهی، کشاورزی و …) را دلایل مدیریتی وقوع و شدت یافتن پدیده گرد و غبار یاد کرد.

واژه های کلیدی: منابع | اطلاعات | اطلاعات | هواشناسی | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار