مو ایران ایرانی آمریکا ایرانی تروریسم

مو: ایران ایرانی آمریکا ایرانی تروریسم عربستان عربستان آمریکایی تروریستی دولت ترامپ داعش درایران

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی کمک دولت به بخش فرهنگ به قوت خود باقی است ، ۵۹ موسسه بودجه‌بگیر از بین بردن شدند

سخنگوی دولت با اشاره به از بین بردن ۵۹ موسسه بودجه‌بگیر فرهنگی از لایحه بودجه سال آینده، در عین حال تاکید کرد که کمک دولت به بخش فرهنگ از بین بردن نمی‌شود.

کمک دولت به بخش فرهنگ به قوت خود باقی است ، ۵۹ موسسه بودجه‌بگیر از بین بردن شدند

۵۹ موسسه بودجه بگیر از بین بردن شدند/کمک دولت به بخش فرهنگ به قوت خود باقی است

عبارات مهم : فرهنگ

سخنگوی دولت با اشاره به از بین بردن ۵۹ موسسه بودجه بگیر فرهنگی از لایحه بودجه سال آینده، در عین حال تاکید کرد که کمک دولت به بخش فرهنگ از بین بردن نمی شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی صبحگاه امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران راجع به ساماندهی جدول شماره ۱۷، اظهار کرد: نگاه دولت به بخش فرهنگ عوض نشده هست. دولت مسئولیتی در قبال فرهنگ عمومی و جامعه دارد که یا باید خود این رسالت را به انجام برساند و یا این کار را با کمک و وساطت بخش ها و نهادهای غیردولتی انجام دهد. اگر احراز شود که نهادی می تواند ماموریت دولت را با رویکرد مورد نظر فرهنگی انجام دهد، دولت به او کمک خواهد کرد که باری از دوش دولت برداشته شود.

وی افزود: جهت ما مهم است نهادی که از ما می خواهد اعتبار بگیرد آیا می خواهد باری از دوش دولت بردارد یا خیر؟ در این صورت حتما باید به آن کمک کنیم ولی هنگامی که اطلاع نداریم که این رقم را با چه سازوکاری هزینه می کند شرعا و قانونا مجاز نیستیم این اعتبار را به آن پرداخت کنیم به خاص با این روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تا احراز نکنیم که نشانه مورد نظر ما پیش رفته، حتما تخصیص نخواهیم داد.

رییس شرکت برنامه و بودجه ادامه داد: در یک مرحله چیزی حدود ۵۹ نهاد فرهنگی که از بودجه قوه مجریه اعتبار گرفتند را کنار گذاشتیم و از بین بردن کردیم و در حال حاضر هیچ نهاد از بین بردن شده است ای نمی تواند خودش را مستحق دریافت کمک از دولت بداند ولی توصیه مهم این است که پول آنها از بین بردن نشده ولی الزاما به همین ۵۹ نهاد پرداخت نمی شود. دولت می خواهد به نهادهای غیردولتی یاری کند و ما تعداد زیادی نهاد و موسسه فرهنگی داریم. هر کدام از اینها می توانند طرح ارزش را ارائه کنند آیا که بابت هر ریالی که به آنها می دهیم باید شاهد زیاد کردن بهره وری باشیم و بدانیم این نهاد چه می کند، آنها باید ما را قانع کنند، اگر قانع کردند و بر کارشان نظارت کردیم قسط دوم را به آنها می دهیم. در این صورت می توانیم به شکل هدفمند عمل کنیم.

نوبخت با بیان اینکه در امسال شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در امور فرهنگی هزینه می شود، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به وسیله نهادهای غیردولتی انجام می شود ولی جامعه نسبت به فرهنگ اعتراض دارد و این دولت است که باید پاسخگو باشد. جالب است که بعضی از این نهادها در جهت مباحث فرهنگی معترض هستند. مگر دولت به تنهایی می تواند این کار را بکند، دولت پولش را تامین می کند ولی همان نهادها هم معترضند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: گام نخست ما در سال اول این بود که آنهایی که در جدول ۱۷ بودند را کنار گذاشتیم. باید ببینیم این ۵۹ نهاد در چه شرایطی در ردیف ها گنجانده شده است اند، با چه تشخیصی آمده اند و آیا بقیه نیامده اند؟ الان تشخیص عوض شده است و اکثریت قاطع خود را به یک تفکر دادند که معتدل و همه جانبه است و انحصاری نیست. معلوم نیست اگر بعضی نهادها می آمدند می توانستند از این فیلتر عبور کنند. همه نهادها برنامه خود را می دهند و با معیارهای تازه ما عده ای پذیرفته می شوند بنابراین ما پول را از بین بردن نکرده ایم.

نوبخت با بیان اینکه کمک دولت به بخش فرهنگ از بین بردن نشده، ادامه داد: کمک به بخش فرهنگ به قوت خود باقی است ولی این کمک فقط به نهادهای فرهنگی تعلق می گیرد که بتوانند باری از دولت بردارند و دولت به کسی کمک می کند که او هم کمکی به دولت کند.

وی ادامه داد: بعضی از این نهادها از جدول ۱۷ به جدول ۷ کوچ کردند که اصلا ماهانه بگیر هستند و در واقع حقوق بگیر دولت می شوند. نگاه دولت در خصوص کمک به فرهنگ عوض کردن نکرده ولی این نگاه معطوف به نهادهایی نیست که در سال های گذشته با هر شرایطی بود خودشان را در جدول ها گنجاندند بلکه معطوف به کسانی است که اجازه ندادند در جدول ها بیایند. الان وقت این است که از آنها حمایت کنیم و تعدادشان بسیار زیاد از آنهایی است که به جهات خاص به این جدول ها ورود کردند.

نوبخت تصریح کرد: از بین بردن این نهادها به این معنی نیست که دولت آنها را قبول ندارد. ممکن است بعضی از آنها در شرایط تازه هم از دولت کمک بگیرند ولی با از بین بردن جدول ۱۷، ما لزوما از ابتدا به آنها تعهد نمی دهیم که قرار است کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت دلواپس اعتراض نهادهای از بین بردن شده است از تریبون های پرسر و صدا نیست، گفت: اینکه یک چنین ظرفیتی جهت تخریب وجود دارد از آن باخبریم ولی اگر می ترسیدیم این کار را نمی کردیم.

رییس شرکت برنامه و بودجه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران، یادآور شد: آنچه می بایست در سال آینده به هر دستگاهی تخصیص یابد دولت انجام داد. مواردی وجود دارد که مجلس در مجموع تشخیص داد که باید از محل زیاد کردن منابع، مصارفی جهت آنها در نظر بگیرد. تشخیص کمیسیون تلفیق این بود که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان می تواند به منابع بیفزاید و بین ردیف ها و دستگاه های متفاوت تسهیم شد که بعضی منجر به زیاد کردن ردیف هایی شد که در پیشنهاد دولت نبود.

نوبخت با بیان اینکه دولت از لایحه خود دفاع می کند، اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت پاداش بازنشستگان آینده نگری شده است و ما خوشحالیم این در محل دیگری جبران شد و ما جهت پاداش آنها مشکلی نداریم. با رویکردی که در مجلس وجود دارد دولت هم موافق است که حداقل به اندازه امسال جهت تامین حقوق بازنشستگان تحت عنوان همسان سازی و متناسب سازی اعتباری در نظر بگیریم. الان مستند قانونی با این عناوین وجود ندارد و من با احتیاط می توانم آن را ترمیم حقوق بدانم. دولت با این کار موافق است و اگر در توان مان بود و در لایحه این امکان را داشتیم به بعضی ردیف ها از جمله بازنشستگان، فرهنگیان و دانشگاهیان اضافه می کردیم و مضایقه نمی کردیم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: امیدواریم این وقت در فرآیند پیگیری به لایحه بودجه تا آخر این مرحله که هفته آینده است وجود داشته باشد و بتوانیم از این وقت استفاده کنیم و با مشورت ها در صورتی که منابعی آزاد شد به آن بیفزاییم.

وی راجع به انتقاد خود به قرائت گزارش تفریغ بودجه به وسیله دیوان محاسبات گفت: طبق ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی، وزارت اقتصاد باید کلیه اسناد و مدارکی که حساب های دریافتی و پرداختی دستگاه ها را نشان می دهد، به دیوان محاسبات ارائه کند. دیوان محاسبات این اسناد را می گیرد، آن را با سایر اسناد منطبق می کند، گزارش خود را تهیه می کند و نظر خود را روی گزارش به مجلس ارائه می کند، سپس کمیسیون های مجلس به آن پیگیری می کنند. همچنین رییس دیوان اجازه دارد یک ساعت درخصوص گزارش توضیح دهد نه آن را قرائت کند. معقول این است که چطور گزارش را تهیه کرده اند.

نوبخت ادامه داد: بعد از ارائه گزارش تفریغ از سوی دیوان محاسبات، هیات رییسه گزارش را بین نمایندگان توزیع می کند، هر کمیسیون یک ماه وقت دارد عنوان را بررسی کند و مطالبات خود را به کمیسیون مهم که کمیسیون برنامه و بودجه است ارائه کند. سپس کمیسیون برنامه و بودجه سه ماه وقت دارد، گزارش کمیسیون ها و توضیح دستگاه های اجرایی را اخذ کند. روندی که شاهد بودیم این بود که رییس دیوان محاسبات در بدو امر گزارش را قرائت کرد، در حالی که قرائت گزارش به عهده رییس دیوان نیست و این روال غلط باید با توجه به آثار تخریبی آن اصلاح شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه حیثیت دولت و دستگاه های دولتی برده شد. یک عده هم که مترصد بودند که از هر فرصتی جهت تخریب دولت استفاده کنند بر این موج سوار شدند. بحث ما این است که پاسخ دستگاه های دولتی موجود بود ولی آیا از ما سوالی نشد. ضمن اینکه کمیسیون برنامه باید ۴ ماه بعد گزارش را قرائت کند. در این صورت فرصتی هم جهت پاسخ دستگاه های اجرایی متصور است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: ما هم معتقدیم اگر دستگاهی اشتباه کرده باید به جامعه معرفی شود، ولی بودجه براق به معنی اطلاع رسانی براساس گمانه زنی نیست و نمی شود با حیثیت دولت بازی کرد و اذهان عمومی را تشویش کرد که دستگاه های دولتی پول هایشان را به خزانه واریز نکرده اند.

نوبخت ادامه داد: هنگامی که چنین گزارشی ناقص و نابهنگام ارائه شود، آثار سوئی دارد لذا ما باید به مر قانون برگردیم و همکاری دیوان محاسبات با شرکت برنامه بیش از این باشد. ای کاش مدیریت بهتری در دیوان محاسبات صورت می گرفت. ما باید دیوان را تقویت کنیم چراکه دیوان چشم مجلس و نظام هست. همچنان که همین نقش را شرکت برنامه و بودجه در دولت و شرکت بازرسی در قوه قضاییه دارد.

وی تصریح کرد: البته ما معتقدیم دیوان محاسبات با آنچه که در دهه های گذشته بوده و مرجع مچ بگیر و پرونده ساز جهت مدیران بود، فاصله گرفته و خوشبختانه این رویکرد دیگر در دیوان وجود ندارد، ولی اگر مدیری در حال کج روی است دیوان بلافاصله باید آن را اعلام کند. گاهی بعضی مدیران شهامت تصمیم گیری را از دست می دهند. به عنوان نمونه ۶۵ هزار پروژه ناتمام استانی داریم که هرچه اصرار می کنیم، تعداد کمی از آنها فروش می رود. مدیران ترجیح می دهند به جای آنکه بازخواست شود، در دوره مدیریت ارزش نسبت به این عنوان تعلل کنند تا پرونده ای برایشان شکل نگیرد.

سخنگوی دولت همچنین اضافه کرد: من با آقای عادل آذر رییس دیوان محاسبات و رییس مجلس نیز صحبت کرده ام، هر دو انسان های فهمیده و باتجربه ای هستند. توصیه مهم این است که این حرف ها در شرایطی مطرح شد که بستر خاصی فراهم بود و همان شب در رسانه های خارجی جوری تلقی کردند که پول ها به خزانه واریز نشده و این ظلم به نظام است و موجب قطع امید مردم می شود.

نوبخت در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به آینده نگری صدور دو میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت خام و معیانات گازی در سال آینده اظهار کرد: اگر این رقم را در ۵۵ دلار ضرب کنیم و آن را ضربدر ۳۵۰۰ تومانی کنیم که جهت قیمت برابری ارز ریال در نظر گرفته ایم، درآمد دولت مشخص می شود. از نظر ریالی چیزی در حد ۱۰۱ هزار میلیارد تومان و از نظر ارزی در حد ۵۰ میلیارد دلار است که حدود ۳۲ درصد معادل ۱۵ میلیارد دلار سهم صندوق توسعه ملی هست، ۱۴.۵ درصد به شرکت نفت تخصیص می یابد و مابقی به حساب خزانه واریز می شود.

سخنگوی دولت در آخر اظهار کرد: از بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومانی چیزی حدود ۱۹۳ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی تامین می شود، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای واگذاری دارایی های مالی و ۴۷ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل تامین می شود. بنابراین از نظر قانون نویسی باید به همین شکل تنظیم می شد که ما آن را به شکل براق بیان کردیم.

کمک دولت به بخش فرهنگ به قوت خود باقی است ، ۵۹ موسسه بودجه‌بگیر از بین بردن شدند

واژه های کلیدی: فرهنگ | برنامه | دستگاه | کمیسیون | فرهنگیان | لایحه بودجه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار